Fibromyalgi ?



Vilken tur att jag bokade en tid på vårdcentralen för idag. Någon timme efter att jag pratat med sköterskan började det värka i mitt vänsterben. Tänkte inte mer på de försen jag kom på bussen. Det kändes som blixtar från foten och upp i benet ända till låret. Det gjorde så ont att jag inte kunde sitta still.

På kvällen kände jag mig febrig, frös och svettades på samma gång, det gjorde ont i huden av minsta lilla beröring och att ta av sig tighta byxor gjorde så ont att jag ville gråta.

Tänkte att, bara jag somnar så är det borta till i morgon. Men inte..
Har vaknat flera gånger i natt pga den där blixt smärtan som kommit på flera olika ställen i kroppen och när jag vaknade i morses så kändes det som träningsvärk i varenda muskel ! När jag ställde mig upp var jag till och med öm under fötterna.

Första tanken igår var att jag började bli sjuk. Nu går tankarna mer åt fibromyalgi och ju mer jag läser on de desto mer självklart blir de.. 😁

Kommentera här: